Partnership met TOPdesk


Sinds 2018 is 2Foqus dé BI partner van TOPdesk. Wij helpen klanten van TOPdesk die tegen de grenzen aanlopen van de standaard rapportage functionaliteit die TOPdesk standaard biedt. Middels de door TOPdesk aangeboden Odata-feed wordt het door ons ontwikkelde TOPdesk datamodel geladen en kan er middels het hierop aangesloten TOPdesk Reportpack direct gebruik worden gemaakt van de meest gevraagde service management rapportages.

Oplossingen


Wij bieden het TOPdesk datamodel en het TOPdesk reportpack. Het TOPdesk datamodel stelt organisaties in staat om zelfstandig aan de slag te gaan. Het TOPdesk reportpack bevat de door TOPdesk klanten meest gevraagde service management rapportages en geeft organisaties direct inzicht in haar service management processen.

Naast het TOPdesk datamodel en -reportpack bieden wij aanvullende ondersteuning. Zo bieden wij enerzijds consultancy ten behoeve van de afstemming van het reportpack op uw organisatie specifieke zaken. Anderzijds ontwikkelen wij, al dan niet samen met u, specifieke service management rapportages. Wanneer er wordt gekozen voor gezamenlijke ontwikkeling dan is er te allen tijde ruimschoots aandacht voor de nodige kennisoverdracht. Dit zorgt ervoor dat u de oplossing in eigen beheer kunt nemen en wanneer gewenst zelfstandig kunt uitbreiden. Uiteraard is er bij complexe vraagstukken altijd ondersteuning vanuit ons mogelijk.

Een laatste mogelijkheid betreft het volgen van BI training. Tijdens een tweedaagse training geven wij een uitgebreide toelichting op de mogelijkheden en gaan wij gezamenlijk aan de slag met de ontsluiting van uw eigen TOPdesk omgeving.

In de praktijk zien wij veelal een combinatie van bovenstaande onderdelen. Zo willen organisaties een vliegende start maken middels de inzet van het datamodel in combinatie met het reportpack om vervolgens, al dan niet gezamenlijk, de aanvullende rapportagebehoeften in te vullen. Hierbij kan je ook denken aan het combineren van TOPdesk data met data uit andere (in-/externe) databronnen.

Gezamenlijke klanten


Inmiddels gingen veel verschillende Nederlandse- maar ook internationale TOPdesk klanten u voor. Uw organisatie is dus in goed gezelschap.

Case: Actief Werkt

“Met Qlik Sense zijn onze marges verbeterd – cruciaal in een branche waar marges continu enorm onder druk staan.”

Marcel Passier Stok, Business Controller

Lees de hele case

Gerelateerde oplossingen


Zorg

Wij helpen zorginstellingen bij het verkrijgen van benodigde inzichten ter ondersteuning van de operatie, het maken van de juiste keuzes en het voorzien in de informatiebehoefte van in- en externe belanghebbenden.

Transport

Wij helpen logistiek dienstverleners om efficiënter te werken op basis van hun eigen data. Het goed inrichten van logistieke ICT én gegevens helder en overzichtelijk weergeven met behulp van een Business Intelligence laag, heeft al bij veel bedrijven de ogen geopend.

Flex

De branche kenmerkt zich door een hoge snelheid van handelen en de marges zijn dun. Om flexibel te blijven en snel te kunnen schakelen is het van essentieel belang om informatie op het juiste moment op de juiste plaats beschikbaar te hebben.