how to win with data and analytics

Programma Data & Analytics Event 2024

Plenaire sessies

 

9.30 uur
How to win with data & analytics

Opening van het event onder leiding van dagvoorzitter Marcel Bamberg. Daarnaast betreden de directieleden van 2Foqus, Active Professionals en Cmotions het podium voor een interview over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Data & Analytics.

10.15 uur
AI: the next step in Data & Analytics

Sprekers: Kees Groenewoud, Directeur Cmotions & Wim Verboom, Lead of Product AI bij Cmotions

Ook in Data & Analytics kunnen we er niet meer omheen: de impact van AI. Welke trends zien we die invloed hebben op data engineering, analytics, BI en data science? Welke ontwikkelingen zien we in de toekomst op het gebied van AI? En hoe kunnen we hiermee inspelen op het data landschap om processen efficiënter te maken?

11.15 uur
Keynote: Hugo Haak, assistent-bondscoach Olympische baanwielrenploeg

Hugo Haak werd in 2019 uitgeroepen tot Nederlandse Coach van het Jaar. In 2021 won Hugo met het team 3 gouden, een zilveren en een bronzen medaille op de Olympische Spelen van Tokio. Daarna stopte Hugo als bondscoach maar nu is hij weer actief als assistent-bondscoach richting de Olympische Spelen van Parijs.

Hugo neemt je mee in zijn verhaal, vertelt over hoe je van je team een winnend team maakt. Hoe innovatie en ook data het verschil hebben gemaakt en hoe je al je teamleden mee aan boord krijgt wanneer je wilt innoveren. Kortom: Wat is er voor nodig om écht te gaan winnen?

15.15 uur
The Copilot effect on Data & Analytics

Spreker: Hans de Vlieger, Business Development Microsoft bij Pink Elephant & Anton Keep, BI consultant bij 2Foqus

De lancering van Copilot door Microsoft opent nieuwe AI deuren. Wat zijn de mogelijkheden van Copilot in je dagelijkse werk? Welke impact gaat de tool hebben op data analyse? Waar gaan de ontwikkelingen naartoe in de (wellicht al nabije) toekomst? We laten het je zien met actuele data uit de baanwielrensport.

Break-out sessies

Deel 1: 13.00 uur

Deel 2: 14.00 uur

#1 How to choose your winning data management tool

Sprekers: Michiel Hofsteenge & Rick Knaapen, BI consultants bij 2Foqus

Een data management platform biedt je de inzichten die je nodig hebt om verder te komen. Maar hoe weet je nu welk platform het beste bij jouw organisatie past? Ontdek in deze sessie welke variabelen bepalend (kunnen) zijn om de juiste keuze te maken en met welke opties je rekening moet houden zodat je niet alleen nu profiteert van de kracht van een data management platform, maar ook klaar bent voor de toekomst.

#2 Do you beat the Data Game?

Sprekers: Stijn Kuijpers, Chief Strategy & Innovation Officer bij Cmotions & Mark Snel, BI Consultant bij Cmotions

Een meeslepende ervaring waarin je in de huid kruipt van een data detective, om data & analytics zelf toe te passen om je doel te bereiken: het oprollen van een crimineel netwerk!

Een leuke en toegankelijke manier om kennis te maken met de wereld van data en geïnspireerd te worden om deze kennis toe te passen in je eigen dagelijkse praktijk. Door actief bezig te zijn met data, ervaar je de transformerende kracht die data-gedreven inzichten teweeg kunnen brengen.

#3. How to win with data: Target to Data

Grip krijgen op een datagedreven strategie met het Target to Data model

Spreker: Wouter van Gils, Senior Data Science Consultant bij Cmotions

Met de verregaande digitalisering en de opkomst van AI worden bedrijven overspoeld met data en de een bijna niet te overzien aantal mogelijkheden om met data aan de slag te gaan. Hoe blijf je dan succesvol en geef je data een heldere plek in je strategie?

Leer tijdens deze sessie hoe je een datastrategie opbouwt als marsroute naar een lerende en datagedreven organisatie dankzij het Target to Data model, én ontdek de vier succesfactoren die we in de praktijk zien voor een succesvolle datastrategie.

#4 Reference Case: Stichting Open / WeCycle

De do’s and don’ts van een datareis

Sprekers: Ralph Oudshoorn, Business Analyst bij Stichting Open & Sem Lemmers, Lead Consultant bij Active Professionals

Welke route leg je af als je van een vraaggestuurde organisatie gaat transformeren naar een proactieve, datagedreven organisatie? Welke uitdagingen kom je onderweg tegen? En wat kan je het beste wel doen, en wat juist ook niet? Leer van de datareis die Stichting Open – beter bekend onder de naam WeCycle – de afgelopen jaren heeft afgelegd en neem de lessen mee terug naar kantoor om je eigen weg naar succes uit te stippelen.